Forum o miejscowości Dziecinów i nie tylko
Gość
Oto droga w najbogatszej gminie w Polsce, przez którą nie przebiega nawet jedna droga wojewódzka:
http://belchatow.naszemiasto.pl/serwisy … ,id,t.html
Jezdnia nowego odcinka obwodnicy ma szerokość 12 metrów (w tym 2,5-metrowe pobocza). Jest też ścieżka rowerowa. Droga omija tereny zabudowane
Droga powiatowa z asfaltowymi poboczami we wsi, i to z dala od aglomeracji... Nawet jakby miała przekrój 2x2.
http://www.epiotrkow.pl/news/Do-Kleszcz … nica,11340
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kleszcz%C3 … B3dzkie%29
Gmina wiejska ma roczny dochód ponad miliard złotych...
Gość
Jeszcze o gminie Kleszczów:
http://wybory.onet.pl/samorzadowe-2010/ … lnosc.html
Nic dziwnego, że ściągają tu ludzie z różnych zakątków województwa łódzkiego. - Co roku liczba mieszkańców gminy wzrasta w tempie 3–4 proc. Tak znaczna dynamika migracji z zewnątrz jest najlepszym miernikiem naszych perspektyw rozwojowych – podkreśla Jerzy Strachocki.
http://esportplus.pl/index.php?act=arti … ew&id=2453
Gość
Około 11.07.2012 poprawiono pasy na drodze wojewódzkiej nr 801, między innymi przebiegającej przez Dziecinów. Poprawiono pasy przez środek drogi i przy poboczach.
Gość
Gmina Sobienie-Jeziory ma dobre drogi gminne. Bardzo duża część z nich jest asfaltowa. Wiele zmieniło się w ostatnich latach.
Pozostały jeszcze pewne odcinki, które przydałoby się wyasfaltować, jak:
zachodnia i południowa ulica na osiedlu w Sobieniach-Jeziorach (być może będzie asfaltowana jedna z tych dróg lub nawet obie w roku 2012), droga gminna przez Przydawki, droga przez Sokołówkę, droga z Sobień Biskupich do Sobień Szlacheckich (na zachód od skrętu w kierunku Warszawic w Sobieniach Biskupich), droga na wschód i południe od głównej części wsi Sobienie Biskupie (jej centrum); droga od Brzozowicy, Kozaków, Kolonii Sobienie Biskupie do DW 739; droga przy wale we wsiach: Wysoczyn (gmina podaje, ze remont ma być w tym roku), Gusin, Szymanowice Duże; droga od DW 799 do obszaru położonego nad Wisłą w Dziecinowie; droga położona na zachód od DW 801 w Radwankowie Szlacheckim (przez Kępę Radwankowską, blisko Wisły, obecnie wysypana żwirem), droga do części Leśniki wsi Szymanowice Duże oraz rozgałęzienia od niej w kierunku Wisły, drogi odchodzące na wschód i na zachód od DW 805 w pobliżu cieplarni obok DW 805 w Warszawicach (na wschód od Kanału Warszawickiego), drogi do cieplarń w Dziecinowie (zwłaszcza przez osiedle Zielony Dziecinów).
Gość
Sprawa przebiegu DW 721 (na południe od Warszawy, trasa przebiegająca przez przedmieścia) wywołuje wiele kontrowersji (zwłaszcza w powiecie piaseczyńskim). Droga ta przebiega też przez północną część powiatu otwockiego, a powinien na niej powstać most na Wiśle.
http://www.721.org.pl/node/2
http://www.721.org.pl/node/6
Gość
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Polsk … 06189.html
DW 725 - gładka nawierzchnia, pasy przy poboczu i przez środek drogi, mnóstwo pagórków i sadów, w województwie łódzkim nawet skanalizowane skrzyżowania, podświetlane znaki drogowe i bramki nad drogą! Piękna droga.
Gość
http://zdw.lodz.pl/informacje/article,328,1,1.html
DW 713 - widać skanalizowane skrzyżowanie z podświetlonym znakiem drogowym. Tak jak na drodze krajowej.
Gość
19.06.2011, DK 16 na Mazurach nie ma nawet pasów przez środek! Śmieszne, to jedna z kilkunastu najważniejszych dróg w Polsce, a w powiecie otwockim już powiatowe drogi są lepsze... Na pewnym blogu rowerowym można zobaczyć zdjęcie ze skrzyżowaniem dk 16 z dw 643.
Gość
Artykuł z Linii Otwockiej:
Po publikacji artykułu pt: "Droga ma służyć wszystkim" a opisującego utrudnienia w ruchu kołowym mieszkańców Sobień Biskupich po drodze z ich miejscowości do Warszawic, o czym poinformowała mnie sołtys Teresa Tywonek i radny Jerzy Choim, dostałem e-maila od jednej z mieszkanek tejże wsi
"Z tego co zostało zamieszczone w artykule wynika, że droga łącząca miejscowość Warszawice z Sobieniami Biskupimi użytkowana jest głównie na potrzeby przedsiębiorstwa "Tomatex" a nie jest to prawdą. Owszem, z uwagi na profil działalności przedsiębiorstwa nieuniknione jest aby raz na jakiś czas samochody potężnych gabarytów parkowały niedaleko hal pani Stanieta, ale gwarantuję, że nie utrudnia to ruchu na wspomnianej drodze (mieszkam nieopodal przedsiębiorstwa i sytuację obserwuję każdego dnia). Jeszcze większą bzdurą jest aby inni mieszkańcy musieli dookoła dowozić dzieci do szkół i sami dojeżdżać do pracy. Nie wiem czy orientują się Państwo w infrastrukturze Sobień Biskupich, ale istnieje jeszcze jedna droga gminna łącząca Sobienie Biskupie z miejscowością Warszawice, droga przez tzw. "Osiedle Sokołówka". Myślę, że w tym właśnie momencie pojawia się główny i największy problem, z którym Pani sołtys Tywonek nie potrafi sobie poradzić a mianowicie od bardzo wielu lat mieszkańcy osiedla Sokołówka zbywani są informacjami o rzekomym utwardzeniu drogi nawierzchnią bitumiczną (asfaltem), od wielu lat apelują o to do wójta, pani sołtys i radnego Jerzego Choima, którzy nie podejmują w tym kierunku żadnych kroków. Mieszkańcy prośbę swą motywują tym, że w tej części wsi znajdują się domy, w których mieszka wiele rodzin. Dzieci dojeżdżają do szkoły, dorośli do pracy. Od kilku lat w tej kwestii ruszyło się tyle, że dzieci chodzące do szkół podstawowych są już studentami i uczniami szkół średnich a drogi jak nie było, tak nie ma.... A trzeba wiedzieć, że jest do droga "wpadająca" do centrum Sobień Biskupich i przede wszystkim droga, przy której znajduje się sporo domów, okolica rozwija się, powstają nowe domy jednorodzinne. To właśnie nią w niedzielne poranki miejscowa ludność jeździ do kościoła a dzieci w tygodniu wracają ze szkoły. Przy drodze, przy której znajduje się przedsiębiorstwo Tomatex znajdują się bodajże 2 (lub 1) domy mieszkalne, czy uważają Państwo zatem, że większym problemem jest to, że raz na jakiś czas, nieopodal drogi zaparkuje samochód ciężarowy - niż to, że ludzie od wielu lat nie mogą doczekać się drogi z normalną nawierzchnią, drogi użytkowanej przez ludność? Nie wiem czy zdają sobie Państwo sprawę co przechodzą mieszkańcy podczas roztopów, kiedy na drogę nie można wyjść, zimą kiedy na drogę nie odśnieżoną nie można wyjechać ? Mam nadzieję, że z opisanych przeze mnie faktów jasno wynika, że nie to, co zostało opisane w artykule powinno by największym problemem pani sołtys i radego wsi, a taki artykuł nie jest najlepszym sposobem na rozwiązywanie prywatnych problemów pani Sołtys z właścicielami przedsiębiorstwa. Opisując całą tę sytuację nie brałam pod uwagę opisanej przez Państwa sytuacji z brakiem odpowiednich pozwoleń na budowę hal, bo jest to sprawa prywatna pomiędzy przedsiębiorstwem a nadzorem budowlanym, opisałam prawdziwe fakty, co do sytuacji wsi. Ponadto myślę, że warto zwrócić także uwagę na fermę kur wybudowaną nieopodal hali Tomatex, która niesie za sobą dużo więcej zagrożeń środowiskowych i zanieczyszczeń, niż wszystkie szklarnie razem wzięte." - napisała mieszkanka Sobień Biskupich, która poprosiła o anonimowość. Wójt gminy Sobienie-Jeziory Stanisław Wirtek, zapytany o drogę do osiedla Sokołówka, powiedział: - W roku ubiegłym wybudowałem, zgodnie z wolą mieszkańców wsi Sobienie Biskupie, którą wyrazili poprzez głosowanie podczas zebrania sołeckiego, drogę do kolonii Kozaki. Kilka lat wcześniej drogę do Warszawic. Doskonale sobie zdaję sprawę, że droga do kolonii Sokołówka jest ważna dla mieszkających tam osób. Na dzień dzisiejszy mogę jednak tylko obiecać, że wiosną te drogę utwardzę i wyrównam - stwierdza wójt Wirtek. Cóż, wydaje mi się, że każda ze stron ma swoje racje: i ci, którym parkujące przed kompleksem szklarń firmy "Tomatex" ciężarówki utrudniają komunikację po drodze do Warszawic, i ci, którzy suchą nogą nie mogą dojść do swoich domów na osiedlu Sokołówka i wreszcie wójt, który buduje drogę tu, gdzie wskazują mieszkańcy wsi. Myślę jednak, że mój artykuł i list mieszkanki Sobień Biskupich sprawi, że wiosną droga będzie wyrównana i utwardzona, co obiecał wójt.
O DK 15:
PODSTAWOWE CELE INWESTYCJI:
budowa obwodnicy Brzozia Lubawskiego, Kurzętnika, Nowego Miasta Lubawskiego, Bratiana, Sampławy i Lubawy
poprawa przepustowości i prędkości ruchu
poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego
poprawa warunków ekologicznych mieszkańców miejscowości położonych w sąsiedztwie korytarza istniejącej drogi krajowej nr 15
umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie projektowanej drogi.
Projektowana droga będzie trasą posiadającą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu na każdej jezdni. Wjazd i zjazd na trasę będzie możliwy jedynie w węzłach, których lokalizacja zostanie także przesądzona w trakcie obecnie prowadzonych prac projektowych. Obsługa komunikacyjna terenu położonego w sąsiedztwie projektowanej drogi będzie odbywać się za pomocą dróg dojazdowych krzyżujących się z nią na różnych poziomach.
Co co drogi POW Wilga, to według mnie o niej trzeba napisać/b]
[b]Projektowana droga będzie trasą posiadającą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu na każdej jezdni. Wjazd i zjazd na trasę będzie możliwy jedynie w węzłach, których lokalizacja zostanie także przesądzona w trakcie obecnie prowadzonych prac projektowych. Obsługa komunikacyjna terenu położonego w sąsiedztwie projektowanej drogi będzie odbywać się za pomocą dróg dojazdowych krzyżujących się z nią na różnych poziomach.
Niewykluczone, że w Józefowie i na obwodnicy Dziecinowa (w przypadku połączenia z S50) będzie 2x3. Żadne utwardzone pobocza jako jedyne elementy rozbudowy nie wchodzą w grę.
Offline
Gość
O przebudowie DK 79:
Analiza innych wariantów lokalizacyjnych planowanego przedsięwzięcia w kontekście kolizji z
obszarem Natura 2000 nie jest zasadna. Po pierwsze - nie ma moŜliwości uniknięcia przejścia przez
obszary Natura 2000 – patrz zamieszczony rysunek 6.1. Lokalizacja nowej drogi w obszarze Natura
2000 powoduje zajęcie jeszcze większej powierzchni obszarów Natura 2000 niŜ w omawianym
wariancie realizacji przedsięwzięcia. W planowanym wariancie rozbudowy drogi zajęcie obszarów
Natura 2000 wynosi ok. 5,3 ha, natomiast w wariancie nowej lokalizacji minimalna powierzchnia
zajętych obszarów Natura 2000 wynosiłaby ok. 23 ha (droga w linii prostej, szerokość pasa
drogowego średnio 30m). Po drugie – celem realizacji przedsięwzięcia jest poprawa nawierzchni
istniejące drogi oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu.
mniszew moze miec obwodnice... przez Dziecinow...
Gość
Obwodnica Pultuska powinna byc od razu 2x2, jak obwodnica Serocka, nie jednojezdniowa, jak to sie planuje. Korzystaliby z niej mieszkancy innych stolic powiatow dojezdzajacy do Warszawy: Makowa Mazowieckiego, Przasnysza, Ostroleki(!), poza Mazowszem np. Szczytna. I obwodnica Pultuska bylaby tez jedna z glownych drog na Mazury (najpiekniejsze miejsce w Europie?). Dobrze, ze nie powstanie, bo jej parametry nie odpowiadaly funkcji drogi. To samo dotyczy obwodnicy Kolbieli w ciagu DK 50 - powinna byc to dwujezdniowa S50. Przy wybudowaniu obwodnicy Gory Kalwarii TIRy wciaz jechalyby przez waski most. DK 50 to niebezpieczna droga.
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.95 … 82;1979880
Moze cos takiego? jezlei chodzi o przyrode, to trzeba wybrac "mniejsze zlo". I krocej by bylo niz obecnie. Obwodnica Kolbieli jako 50 bylaby niepotrzebna. Jest ona w planie S17...
i obwodnica GK tez powinna byc od polnocy.
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.94 … 101586;0;0
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.95 … 22;2532419
Krocej i na polnoc od Bagna Calowanie, nie po Sobieniach, Osieckach i Pilawach, jak niektorzy by proponowali, wyrzadzajac duze szkody w sadach takze.
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=52.02 … 56;2694308
A co z Mniszewem?
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.87 … ;1294326;0
http://wikimapia.org/#lang=pl&lat=51.87 … ;1280593;0
Ostatnio edytowany przez dziecinow (2013-04-12 12:58:34)
Offline
Gość
Via Baltica. Nie ma żadnego pożytku w tej sprawie. TIRy wciąż jeżdżą przez urokliwe miasto. Augustów obwodnicę powinien mieć już dawno. Dolina Rospudy padła ofiarą sukcesji, podobnie jak mnóstwo gruntów w Polsce. Odłogi szpecą krajobraz, obniżają urodzajność gleby, są nieprzydatne dla leśnictwa, a nawet mogą być szkodliwe dla obszarów chronionych, jak to się dzieje w przypadku Rospudy. Via Baltica poszła sobie w okolice Ełku, a za 150 - 300 mln zł budowana jest nieużyteczna po wybudowaniu słynnej "Via Baltica" obwodnica Bargłowa Kościelnego...
Gość
Niektórzy pisali, iż BDI to powinna być droga ekspresowa. Osobiście zgadzam się z tą opinią. O 20 km na godz. więcej wyniosłaby dozwolona prędkość. Wzdłuż BDI jest kilka sporych miast, więc klasa S nie byłaby bezsensem. Na dodatek to region specyficzny, bo o dużej gęstości zaludnienia, położony na terenach o atrakcyjnym krajobrazie.
Sugerowano, aby droga nie dochodziła do Głogoczowa, lecz do Skawiny. I rzeczywiście, wydaje się to niezłym rozwiazaniem ze względu na duże obciążenie odcinka Głogoczów - Kraków.
Jeżeli BDI nie będzie S52, to jest duża szansa, że będzie S52 Bielsko-Biała - Cieszyn. Obecna S1 to po prostu przedłużenie biegnącej na zachód DK 52. A ma być A2, a S1 i A1 raczej nie mogą występować rónolegle. I S69 mogłaby być S11 (Kołobrzeg - Zwardoń).